Jakten...

Jag reste ned till Samos för jag vet inte vilken gång i ordningen i början av maj. Med mig var min Gudmor, Gudfar, Gudsyster och hennes lilla tös Sigrid. Jag hade redan hemma i Sverige mailat med några olika personer som skulle sälja sina hus där nere och bokat upp en onsdag för att titta på dessa. Sagt och gjort. Onsdagen kom och jag satte fart mot alla mina möten. Det var i byn Mili, i byn Pagondas och ett hus var beläget en liten bit utanför Pythagorion. Det var trevliga hus allihopa. Men någonstans inom mig tvivlade jag på att det var rätt beslut att köpa ett hus, oavsett hur fina dom är. Jag menar, jag kan ju knappt hantera en dammsugare, hur skulle jag kunna hantera ett hus med allt som hör till? Och alla olivlundar? Man får ju inte ens hugga ner olivträd i Grekland utan tillstånd utan får smyga med det på natten i såfall och låsas att det blåst ned...
 
Sagt och gjort, jag ringde min sambo som fått vara kvar i Sverige och sa att det är nog ingen ide att köpa ett hus, vi får kolla på lägenhet. Det borde vara bättre på alla sätt och vis. Dessutom kan man ju hyra ut den när man inte är där vilket kan vara svårt med ett hus. Jag skulle stanna kvar när min "gud" familj skulle åka hem så jag tänkte att då kan jag gå runt och leta efter till salu skyltar. 
 
En dag kommer min Gudmor in efter att ha handlat frukost. Hon hade gått lite vilse men sprungit på en skylt där det stod till salu. Det låg bara ett stenkast från hotellet så vi gick dit och jag tog en bild på skylten, jag tänkte att jag ringer sen under veckan då jag är ensam så får vi se vad det blir...
 
Till salu skylt i Grekland
 
 
 
 

Kommentera här: