Kärleken till Grekland

Att köpa ett semesterboeende i Grekland var inget spontant. Tanken hade funnits hos mig i många år, hos min sambo väcktes tanken efter att vi varit på vår andra resa till Samos. Jag har rest mycket i den grekiska ö världen och varje gång jag rest hem så kändes det som jag lämnade kvar en del av mig själv. Det är svårt att sätta ord på vad det är som gör att jag känner mig så hemma där... kanske för att människorna är så lika mig... dom har en inställning att "allt går att lösa" Är det fullt på en restaurang -då ställer man bara ut ett bord till mitt i gatan... Är hotellet fullbokat? Då ringer man nån släkting och fixar ett rum där... Värmen, både hos människorna och klimatet det är något som skiljer Grekland från många andra länder... och Samos hade lite mer av allt detta än resten av Grekland -Det var kärlek vid första ögonkastet.
 
 
 
 

Kommentera här: