Notarie och nycklar.

Så var det dags för ett besök hos notariern. Notariern är han som ska skriva kontraktet och kolla så alla papper är okey. När vi kom in där började jag och sambon kolla oss om efter dom dålda kamerorna... Det var papper överallt och mitt i denna röan satt notariern och rökte... Ibland träffade han askoppen ibland inte... det är ett under att inte stället brunnit ned... Här fick jag också lämna fram alla dessa papper jag fått tidigare och det skulle dessutom tas kopior på min ΑΦΜ bekräftelse som är på två sidor och det är väldigt noga med att dom kopieras också på två papper, man kan alltså inte tänka på naturen och se till att ena delen är på ena sidan och den andra delen på baksidan, nejdå det går inte och det fick den stackars assistenten notarien hade veta... Oj så mycket skäll han fick... Här diskuterade vi hur processen går till och vad som förväntas av mig osv...
 
 
Efter att besöket hos notariern var klart och han hade fått allt han behövde för att starta det hela så kilade Mannolis in i ett hål i väggen där man gjorde nycklar. Efter ett litet tag kom han ut och gav mig en uppsättning nycklar och sa:
 
- Welcome to your new home!
 
Gissa om det kändes bra! 
Senare på kvällen gick jag och sambon till lägenheten för att mäta lite och för att börja planera lite inköp av möbler, vi kände oss nästan som lite tjuvar om natten... Vi hade ju fått nycklar till lägenheten men ännu inte betalat något... Å vad osvenskt allt var! Men det började kännas bättre och bättre även om vi fortfarande skojade om att allt var iscensatt och en konspiration för att inleda oss i god tro... för så kunde det väll inte vara? eller.... näää....
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Ser fram emot att läsa fortsättningen! Puss / gudsyrran

Svar: Det fylls på allt eftersom =)
Apartment Aristocats

Kommentera här: