Planering och Ikea Grekland

Väl hemma i Sverige skapade vi en lista på vilka inköp som behövs. Visserligen köper man lägenheten med möbler men dom möblerna är ju.... vad ska man säga... fula? Ja fula är nog rätt ord... Så vad gör man? Jo man måste kunna få möblerna shippade, shippar gör ikea så då får det bli ikea. Och alla vet ju hur kul det är att va på ikea, men då ska ni testa att försöka få ihop en korrekt lista på den grekiska ikea sidan... som inte går att få på engelska... 
 
Vi gjorde först en lista på svenska... 
 
-säng
-bäddsoffa
-garderober
 
Ja ni förstår upplägget... Sen kom jag på att man kan kolla artikelnummret på den svenska sidan för att sen klistra in på den grekiska för o se om det finns... tjoohoo det gick... fast inte med allt...Sängstomme går jättebra att köpa på ikea.gr men den rätta madrassen man ska ha finns INTE att köpa där.. nehe? Så då får man pussla ihop det så gott det går. Nu är listan klar och när det är dags för mig att åka ner så nån vecka innan så beställer vi varorna, sen kommer dom väll när dom kommer... och minns ni inlägget där Granne Ms vän ska bo i "vår" lägenhet? Vilken tur för vi hade glömt mäta badrumspegeln och avståndet där så vi kunde inte beställa nån badrumshylla tills jag kom på att vi kunde frånga Granne Ms vän... Mycket riktigt strax där efter kom måtten och vi kunde fortsätta vår lista... Granne M och vännen har dessutom fixat till vår tvättmaskin så den har någonstans att göra av vattnet, det hade vi inte ens tänkt på hahaha
 
Appropå badrum, tanken är att jag ska måla kaklet i badrummet när jag kommer ned samt sätta upp en takdusch (jag kan inte leva utan takdusch tror jag) så resväskan är nu redan packad med en takdusch! Tänk vad tullen kommer fundera...
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Spännande! Vi har haft en massa konstiga saker med oss ner till Grekland, som tur är att vi inte har fastnat i tullen.

Svar: Nä det är inte pga de konstiga sakerna jag är orolig. Jag menar en takdusch och målarfärg har väll alla med hahaha Menar på att bara väskan är lätt 30kg sen har jag ett handbagage på säkert 5-7kg
Apartment Aristocats

Kommentera här: