Svensk sommar i januari.

Jag vaknade vid 8 och tassade upp för att göra frukost. Tittar ut och ser strålande sol. Jaha? Det skulle ju vara regn hade vi fått höra? Jag inser snabbt att det idag verkligen är läge att beskära den där dadelpalmen vi har växande framför oss och vars palmblad är flera meter långa så dom sträcker sig in på vår terass och upp i vårt tak. När palmen var beskärd så nådde solen in på terassen och vi kunde sitta i t-shirt och känna dessa underbara strålar. 

Före & efter
Efter lunch begav vi oss till katthemmet där jag brukar hjälpa till. Dom gör så mycket förbättringar för varje gång. Det blev massa mys och matningen är alltid så rolig för det väller fram katter från alla håll och kanter. 
(null)

(null)

När solen försvann vid 15 tiden blev det genast kyligt snabbt. Vi åkte hem duschade varmt och begav oss ner till byn för att möta upp vänner och det är på byn man får veta allt man behöver, som att elbolaget beslutat att stänga av elen idag (16/1) i hela byn. Det finns två rykten, mellan 8-11 eller 8-15 och jag hoppas sannerligen att det är det förstnämnda eftersom även rykten säger att det ska bli ett jäkla skitväder idag med regn och då vill jag gärna kunna ha mina värmeelement på. Måste nog hitta en backup som kan värma utan el -förslag någon? 

Det blev en relativt tidig kväll eftersom sambon skulle upp klockan 5 och fiska. Ska se om jag kan få honom att skriva ett gästinlägg om det. 

Solnedgång i Pythagorion


Kommentarer:

1 Anonym:

Oj, vad grönt det var nedanför balkongen nu! / gudsyrran

Svar: Hahaha värsta blommsterängen =)
Apartment Aristocats

Kommentera här: