Dagen D - Kontraktskrivning!

Då var dagen här. Idag blev lägenheten officiellt min =) 
Jag skulle möta säljaren kl 10 på morgonen inne i Samos Town, väl där går vi till banken för att ordna med överföringen av pengarna. Jag min klant däremot tänkte inte på att ha med mig passet, och utan pass kan man inte göra någonting, så det var bara att vända och åka tillbaka till Pythagorion för att hämta det. Pengarna överfördes, sen till notariern för att skriva kontrakten, han satt som vanligt och rökte bland alla sina papper =) 
 
Allt var okey, inga konstigheter. Pappret skrevs på som i Sverige på varje sida och sen skulle det kopieras, en till elverket, en annan till ett annat elverk? Orginalet sparar notariern. 
 
                       
Den mycket underlige notariern.                                     Mitt kontrakt!
 
 
Sen iväg för att göra ytterligare två kopior, en skulle till byn Chora där "registration office of property" ligger. Efter kopierandet så drog vi till elverket (typ?) där vi gjorde så att elen skulle startas i min lägenhet, det är tydligen olagligt kopplad hit från säljarens andra lägenhet som ligger vägg i vägg...Detta ska dom tydligen komma och ordna i morgon, jag tror inte på det utan dom kommer säkert nästa vecka. Sen iväg för att starta ett el abbonemang i mitt namn så jag kan få räkningar. När vi sitter där och ska fixa el kontraktet ja då ringer några gubbar som skule leverera min nya tvättmaskin, jag hade dock bett dom ringa en timma innan dom skulle komma men det gjorde dom inte så det blev att kasta sig på vespan och åka hem. Där stod dessa två stackars gubbarna i 35 graders värme och väntade på mig. Men vilken lycka att kunna tvätta. passade på att skruva upp takduschen också så nu är snart allt klart, ska bara få hit IKEA grejerna.
 
 
 

Kommentera här: