Hur gick det med badrumsgolvet?

Jag har ju alldeles glömt att uppdatera er hur det gick med uppsnyggningen av badrumsgolvet som jag nämde här http://apartmentaristocats.blogg.se/2018/january/en-januari-resa.html  som jag skrev kunde det bli pankaka av det hela och det blev det... suck... Kakeldekor fungerar inte att använda i Grekland tydligen. Trots att dom skulle stå emot fukt och vatten så stod dom inte emot Samos fukten. Jag packade upp dekoren och la den på matbordet. Dagen efter hade den av fukten rullat ihop sig som en toarulle, så då förstår man att det inte går att ha i ett badrum. Vårt fina badrumsgolv som vi målade i härlig blå färg har alltså lossnat på vissa ställen och nu ser det inte fint ut.
 
Vårt fina badrumsgolv som nu inte alls är så fint...
 
När vi köpte lägenheten så målade jag kakelplattorna på väggen med kakelfärg från Sverige och det sitter som berget, golvet använde vi en grekisk målarfärg till för båtar. Den färgen ska sitta som tusan då jag råkat få sådan färg på andra plator men inte får bort det men kanske det var grundrengöringen som var fel? Om en månad åker vi ner till påsken och denna gången tar vi med kakelfärg + grund från Sverige och hoppas att det kan funka. Om inte är det nån som har nått tips? 

Kommentera här: