Mina saker anländer....

Igår vaknade jag av min telefon ringer kl 8 och säger att dom kommer med mina IKEA grejer inom en timma... Jippi äntligen! Jag väntar och väntar.... två och en halv timma senare då kom leveransen! 
En man som bra pratar grekiska ringer och jag hör nått blablabla ikea blablabla Då förstår jag att det är chaffören som ringer och undrar var han ska, han pratar ingen engelska så jag runsar ut och får tag på en granne som kan engelska och ger över telefonen som förklarar vart han ska. Nu är det så att min gata är ganska trång men 430kg saker vill man gärna ha så nära som möjligt så den här mannen och lastbilen försöker verkligen tränga sig emellan husen...
    
          
 
Ut kommer tanten som äger huset och skriker och vinkar på grekiska "Nej nej mitt hus mitt hus" och bredvid står jag och skriker och försöker guida chaffören att han kan faktiskt ta sig i mellan med nån centimeters marginal...grekiskt drama men tanten vann fighten, chaffören fick backa och sen kom gubben till tanten som hon ringt och står som nån gestapo och vaktar oss så vi inte tar in lastbilen. Det blev till att bära grejerna 50m...puh.. Men jag märker att resår madrassen saknas... Vart är den liksom? Chaffören som inte kan engelska sliter jag med till grann hotellet där ägaren får översätta  mina frågor... Ingen aning säger chaffören men han ska kolla på lagret dit sakerna kom om den står där... och ringa till mig... Vi får se när det blir...
 
Nu börjar det se ut som ett hem...
 
 
                 
 
 
 
 

Kommentera här: