Advokat och facebook...

När man köper något i Grekland så är det alltid bra att ha en advokat. Dels för att lagar och regler ändras flera gånger i veckan känns det som, men det är även lag på att man måste ha advokat när summan överstiger en viss summa. Jag har haft kontakt med en advokatbyrå som inte alls var speciellt hjälpsam, sen försökte jag även få kontakt med en advokat som var hotell ägarens dotter (hotellet jag bodde på när vi var nere i maj) men efter otaliga försök att få tag i henne gav jag upp... Jag ringde då till hotellet för att se om dom hade nått mer nummer till sin dotter som jag kunde nå henne på men då fick jag veta att hon blivit mamma ledig, däremot så var ju även deras son advokat och han var på hotellet just då så ville jag prata med honom? ABSOLUT! 
 
Jag förklade hur allt låg till och han ville hjälpa mig så jag "bokade" honom som min advokat. Det roliga är nu att vi pratar genom facebook messenger, hotellets messenger hahaha Så idag skrev han att han varit förbi notarien och allting såg bra ut och var enligt lag korrekt. I morgon skulle han till "registry land office" för att se att allt är "rent" med lägenheten, alltså att det inte finns några lån, att det bara finns en ägare osv... 
 
Imorgon är det dags att beställa ikea grejerna... Har jag tur så kommer dom nästa fredag redan... 
På lördag morgon bär det av till flygplatsen... jag är lite orolig för allt bagage jag har... Kommer säkert bli övervikt på bara resväskan och sen har jag ett handbagage som väger en del... 
 
 
 

Kommentera här: