Möte med Granne M och hemfärd...

Granne M hade kommit tillbaka till Pythagorion och vi hade bestämt en träff. Det skulle bli himla trevligt att få träffas i verkligheten och även att hen kunde berätta sin story för min sambo den storyn hen hade berättat för mig som hade skänkt mig lite trygghet i allt virrvarr.
 
Vi blev bjudna på vin och satt på hens balkong som ligger högst upp i huset, en magisk utsikt över hamnen. Granne Ms vän var på besök och hade blivit lovad av Mannolis att få bo i "vår" lägenhet tydligen innan vi hade bestämt oss för den så det uppstod lite förvirring ett tag men oss gjorde det inget om vännen bodde där... mi casa es su casa... Hela det här köpet började kännas bättre och bättre och även sambon kände sig lugnare. Vilka härliga grannar vi skulle få... 
 
Det var dags att åka hem och förbereda allt som komma skall. Lån, beställa varor från ikea Athen, försöka få tag på en advokat som kollar alla papper osv... Om bara ågra veckor skulle jag åka ner igen så jag lämnade helt enkelt min packning i lägenheten för att få hem all olivolja och för första gången var jag inte ledsen när jag lämnade Grekland, jag hade äntligen fått en fast punkt i min tillvaro... ett hem där jag trivs som allra bäst...
 
I'll be back!

Kommentera här: