Efter sommaren kommer mer sol, och mer sol...SEN kommer regnet...

I augusti skrev jag sist. 
 
Nu har jag varit hemma i Sverige några månader... Saknaden är stor efter livet hemma i Samos. Sommaren har hållt i sig väldigt länge i år, så det var inte förens nu i slutet av november det kom något regn. I år finns det även en oro eftersom det är första vintern vi har lägenheten, kommer skåpet som står på terassen klara sig? Kommer vindflöjeln med kolibrier hänga kvar när det har stormat som värst? Kommer fukt krypa in och skapa mögel? Kommer vi mötas av massa kryp som tagit skydd i vår lägenhet nästa gång vi öppnar dörren? Förhoppningsvis går allt bra och än så länge ser det inte ut att vara några problem.
 
Vår fina granne "Granne M" (ni som följt bloggen vet Granne M var den som ringde upp mig och pratade så gott om lägenheten och säljaren i början av denna affären.) Granne M är i alla fall där nere nu och passar på att titta till vår lägenhet, Granne M har blivit en god och nära vän även här i Sverige och i Samos delar vi postbox och hjälper varandra. Granne M sa att inga kryp fanns, terassen har klarat sig fint från stormen som drog in och det finns ingen mögellukt. Med hennes tillåtelse bjuder jag på några vinterbilder från Samos.
 
I hamnen ligger nu bara dom lokala fiskarnas båtar...
 
En tyst hamn...
 
Restaurang Ambrosia, min favorit har fortfarande öppet...
 
 
 Video på stormen

Kommentera här: