Illusioner som krossats...

Man har ju en sån där häftig, snudd på lyxig känsla och vision framför sig när man köpt en lägenhet utomlands att man bara ska kunna slänga ihop lite saker i ett handbagage och dra ut till flygplatsen... Titta lite på alla andra stackare som står där med sina tunga resväskor, där dom febrilt letar efter bokningsnummer för att checka in bagaget och bagage taggarna hur fäster man dom??? Då ser man framför sig hur man står där och suckar uppgivet mot "alla dom andra" och tänker:
- "Vad bra vi har det som slipper allt det där numer"
 
Vilket jäkla uppvaknande man får! Lugn o ro? Slänga ner lite saker i en resväska?
 
Nähä du... Helt plötsligt måste du få med MASSOR av saker. Saker som det där vinstället som passade preeeeecis i utgrävningen i väggen, vinstället som bara finns i Sverige och som du redan en gång tagit med ner men insåg att det skulle vara snyggt att ha två stycken. Eller ytterligare en takdusch? För du insåg att det var så jäääkla härligt att duscha ute i det fria på terrassen så den enkla dusch du köpte inte duger längre. Eller den där tavlan med text du hittade på rean som säger att "A home without a cat is just a home" och du då tyckte att det var såååå passande i lägenheten i Grekland eftersom lägenheten heter Apartment Aristocats och du är en galen kattkvinna...
 
Blåvita handukar i 5 pack x 2 som skulle passa så bra, så bra och som du hittade billigt på nån sida på nätet men som tar stor plats i resväskan, borrmaskin, klädnypor (dom var ju så billiga) avkalkningstabbletter (vem vet vad det heter på grekiska liksom) brandvarnare (i stenhus? hur tänkte jag?) Sen får man inte glömma allt som bara ligger och skräpar hemma i Sverige som kanske kan komma till användning i Grekland? Jag menar 4 stycken solcellsdrivna kolibrier måste ju bara vara helt perfekt... i Grekland...? 
 
Nu är vi eller i alla fall jag helst stressad... bara 21 dagar kvar till avresa och vi måste dessutom hinna köpa några snygga tapeter för att ta ner. Vi ska nämligen passa på att tapetsera köksluckorna som färgen när jag målade om dom aldrig riktigt torkade på och därför blev fula. Att tapetsera dom borde vara ett enkelt sätt att dölja skavankerna som blev. Men då måste vi ha lim också... och tapet... pensel? Hur ska allt få plats? och av någon anledning får jag för mig att jag inte kan köpa detta där nere, kanske det är en skada efter min jakt på T-Röd förra sommaren... Men det ska bli himla skönt att få komma ner och bara vila... typ.... och gången efter den här så behöver vi i alla fall inte släpa med massa saker... kanske...
 
 

Kommentarer:

1 Lennart Lundvall :

Har du lite fakta om kostnader i samband vid köpet och har du kollat skatteläget om man skulle bo fast där

Svar: Jag ska se om jag kan få ihop ett inlägg om det i morgon. Måste leta i en del papper =)
Apartment Aristocats

Kommentera här: