Bouzouki kväll.

Efter det kära återseendet med Loppan åkte vi hemmåt för att byta om, packa ihop och städa för söndagens resa. Det är en del att tänka på när man ska lämna ett boende och vara borta ett tag. Särskilt när detta boende ligger i södra europa. I Sverige behöver man inte direkt oroa sig för att det kommer kackerlackor, ödlor eller andra konstiga kryp om lägenheten står tom ett par månader, på sin höjd har man fått nån husspindel som flyttat in, vilket är illa nog. Men i Grekland där klimatet är helt annorlunda där kan lika gärna hela släkten kackerlacka flyttat in och till grannar har dom familjen Sarantapodaroúsa, och några kriminella spindlar (huga jag avskyr, nej HATAR spindlar) har man tur då har några skorpinoner också flyttat in som jagar rätt på spindlarna. Föresten Sarantapodaroúsa är nån typ av tusenfoting som kan bitas om jag inte är helt fel ute. Allt detta katastrof senario kan ske om man lämnar nått skräp framme eller brödsmulor.
(null)
sarantapodarousa
 
När allt var klart begav vi oss ner till Ostria för sista kvällen. En tidig kväll tänkte vi att det skulle bli eftersom vi skulle upp och flyga, inte bara ett flyg utan Samos-Athen-Danmark-Stockholm men det är sällan kvällar blir som tänkt. Jiannis frågade om vi ville åka till ett ställe som spelade bouzouki och jag har svag karaktär och eftersom jag är ännu svagare för den typen av musik så blev karaktären obefintlig denna gången. Å jag menar, det var ju ändå sista kvällen eller hur...? Nått kul ska man väll ha? Sagt och gjort vid tio tiden anländer vi till bouzouki stället och det dansades och festades som det inte fanns någon morgon dag. Svetten flög, tallrikar gick i kras, flaskor flög iväg och gick i kras och det var bara en sån där underbar kväll som man aldrig vill ska ta slut. Mot morgontimmarna kom vi i alla fall hem för att få ett par timmars sömn. Kliva upp, slänga på sig samma kläder som dagen innan som fullkomligt stinker alkohol, rök och svett... man ser fullkomligt förstörd ut... Walk of shame är ingenting när man behöver göra en Flight of shame tre gånger... Dessutom stank fortfarande Erics skor fisk... 
(null)
En bal på slottet slår aldrig en bouzouki kväll..
 
Väl hemma i Sverige igen insåg jag att jag hade glömt brödet i skåpet. Jädra skit. Men vilken tur att jag lämnade ett par nycklar till vår vän Madeleine så de var bara att snällt be henne gå dit och slänga det annars hade jag inte bara haft alla kryp där jag hade dessutom haft mögel i skåpet. Lärdom av detta? Inte festa dagen innan man åker hem. Nu är äventyret slut för denna gången och varar ända fram till påska. För till påsken, den grekiska alltså, då åker vi hem till Samos igen och då händer det grejer....
 
 

Kommentarer:

1 Sabina F:

Ja att bli biten av en tusenfoting modell större, det har jag blivit. Skulle kratta ihop alla löv i trädgården förra året o dumma lilla jag gick med flipp flopps. Plötsligt sved o brännde det till i foten, fick se i ögonvrån hur en 15 cm tusenfoting smed iväg över jorden. Jag hade ont i 2 dagar, foten svullnade och det brännde o stack som en kombo av att bli geting/manet stucken. Sedan dess använder jag täckta skor när jag grejar i trädgården.

Kommentera här: